هاست اشتراکی چیست؟ مزایای استفاده از هاست اشتراکی

وب سایت در واقع یک نرم افزار تحت وب است که باید روی یک سرور ( کامپیوتر ) نصب شود تا بقیه کاربران هم بتوانند به وسیله اینترنت از آن استفاده کنند. به طور کلی سرور یک کامپیوتر بسیار قدرتمند است که با پهنای باند بسیار زیاد به اینترنت وصل می شود. هاست میزبان سایت شما است. هاست اشتراکی نیز یک فضای محدود است که امکانات تعیین شده ای روی سرور دارد. اگر یک رایانه سرور را با استفاده از نرم افزارهایی به قطعات کوچک تقسیم کنیم، به هر کدام از این قطعات یک هاست اشتراکی گفته می‌شود. هاست‌ اشتراکی دارای منابع اختصاصی نیستند، یعنی مثلا برای یک سایت از ده‌ها یا شاید صدها سایتی که روی رایانه سرور قرار گرفته است، پردازنده و Ram جداگانه و محفوظی در نظر گرفته نشده است. هر کدام از هاست‌ها می‌توانند از منابع سخت افزاری هاست‌های دیگر استفاده کنند. اگر سایت شما روی هاست اشتراکی واقع شده باشد درصورتی که سایت همسایه که روی همان سرور است، در زمانی بازدید بالایی داشته باشد، روی سرعت سایت شما هم تاثیر می‌گذارد. به عبارتی دیگر مشکلات شبکه روی تمامی هاست‌های اشتراکی تاثیرگذار است. برای آشنایی بیشتر با هاست اشتراکی و اطلاع مزایای آن این مطلب از سرور با ما را مطالعه کنید.

هاست اشتراکی چیست؟ مزایای استفاده از هاست اشتراکی

هاست اشتراکی مناسب چه وب سایت هایی است؟

 Cpanel و DirectAdmin دو نوع از نرم افزارها هستند که به ارائه ی هاست اشتراکی می‌پردازند. این برنامه ها فضاهایی را برای کاربران مختلف ایجاد می‌کنند که هر کدام از این کاربران قادرند جداگانه سایت خود را روی فضای مورد نظر بارگذاری کنند. اگر شما یک هاست اشتراکی خریداری کنید، یک پنل از این دست به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید از امکانات هاست اشتراکی خود استفاده کنید. این پنل هر آنچه شما برای مدیریت سایت خود نیاز داشته باشید را درون خود گنجانده است. هاست اشتراکی در بیشتر مواقع نیاز وب مستر را رفع می‌کند. باید دانست که هاست‌های اشتراکی دارای محدودیت سخت افزاری هستند و حتی اگر فروشنده هاست عبارت نامحدود را برای برخی از ویژگی‌های فضای میزبانی درج کرده باشد، به این معنی نیست که شما تا هر اندازه قادر به فشار روی سرور اصلی هستید، همچنین اگر از یک حدی بازدید سایت شما بالاتر رود، فروشنده پیشنهاد ارتقاء از هاست اشتراکی به سرور مجازی یا دیگر گزینه‌ها را خواهد داد. شما بسته به نیاز خود می‌توانید از بین بسته‌های میزبانی که شرکت‌های ارائه کننده خدمات میزبانی ارائه می‌کنند، استفاده کنید که هر چه این امکانات بیشتر باشد، معمولا قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. معمولا بسته‌های میزبانی به صورت سالیانه تمدید می‌شوند، مگر این که امکان تمدید ماهیانه هم داشته باشند. اگر تازه می‌خوهید وارد دنیای طراحی سایت شوید، به شما توصیه می‌کنم از هاست اشتراکی شروع کنید، چرا که نیاز شما هنوز آنقدر نیست که خواسته باشید برای سایت خود سرور مجازی یا سرور اختصاصی تهیه نمایید. البته کار کردن با هاست‌های اشتراکی هم بسیار ساده است، قیمت مناسب و ارزانی دارد و همچنین دارای پشتیبانی و مدیریت است و امنیت بالایی دارد. با وجود چنین مزایا و ویژگی های خوب هاست اشتراکی، مناسب سایت های کوچک و نهایتا سایت های بزرگ است. در حقیقت هاست اشتراکی برای سایت هایی که حجم کاربران آن بالا نباشد و نیاز به منابع بالایی از سرور نداشته باشد، مناسب است. علاوه بر این این نوع هاست برای سایت هایی که به تنظیمات پیشرفته یا پهنای باند بالا نیاز ندارند مناسب است.

هاست اشتراکی مناسب چه وب سایت هایی است؟

عوامل مهم در انتخاب هاست اشتراکی

در انتخاب هاست اشتراکی به کیفیت سروریس دهی هاست، پشتیبان گیری از اطلاعات، نظارت و پشتیانی از سایت، میزان نیاز شما به منابع، قیمت هاست، مقدار فضای ذخیره سازی و پهنای باند هاست، در اختیار داشتن سرویس های متنوع و عوامل بسیاری دیگر توجه می شود. خرید هاست اشتراکی مناسب یکی از دغدغه های اصلی صاحبان وب سایت است. با توجه به مزایا و محاصن هاست اشتراکی، انتخاب آن برای شما صاحبان سایت مناسب است. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت سرور با ما در ارتباط باشید.