وی پی اس چیست + کاربرد وی پی اس چیست

وی پی اس مخفف Virtual Private Server به معنای سرور مجازی است که توسط شرکت های خدمات میزبانی وب سایت ارائه می شود. در واقع سرور مجازی به نوعی یک سرور اختصاصی در هاست اشتراکی است و از نظر فنی کنترل آن همانند هاست اشتراکی و سرور اختصاصی است و در رده مابین این دو مدل سرور است. برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب از سرور با ما را مطالعه کنید.

وی پی اس چیست + کاربرد وی پی اس چیست

وی پی اس چیست؟

جهت آشنایی بیشتر با سرور مجازی در ابتدا باید شما با مفهوم سرور آشنا شوید. در دنیای اینترنت مانند هر برنامه کاربردی دیگری به یک سری منابع سخت افزاری جهت نگهداری اطلاعات خود نیاز دارد که این منابع سخت افزاری سرور نامیده شود و در واقع نوعی کامپیوتر با تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است و تنها تفاوت آن با سیستم های کامپیوتری خانگی را می توان همواره روشن بودن و متصل به اینترنت بودن آن نامید و البته کنترل و نگهداری آن توسط تیم متخصص انجام می شود تا برای وب سایت هایی که بر روی آن قرار دارند، از نظر کیفی و مهم تر از آن امنیتی مشکلی به وجود نیاید. در دسته بندی سرور ها به سه دسته بندی می رسیم که شامل موارد زیر است:

  1. سرور اشتراکی: این نوع سرور رایج ترین، راحت ترین و در عین حال ارزان ترین نوع سرور است و امکان به اشتراک گذاری فضای آن ما بین چندین وب سایت وجود دارد و تمام پیکربندی های سخت افزاری و نرم افزاری آن توسط شرکت ارائه دهنده خدمات سرویس انجام شده است.
  2. سرور اختصاصی: موسسات و سازمان های بزرگی که به دنبال ویژگی ها و خدمات خاصی هستند می توانند از این مدل سرور استفاده نمایند که در این حالت کل فضای هارد دیسک سرور و پهنای باند بسیار زیادی در اختیار مشتری بوده و نتیجه آن امکان تعریف وب سایت های متعدد برای خود، میزان فضای ذخیره سازی بسیار زیاد، تهیه نسخه پشتیبان در هر لحظه و بسیاری امکانات دیگر را می توان عنوان نمود.
  3. سرور مجازی: در این مدل سرویس سخت افزار مورد استفاده به صورت اشتراکی است، اما با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی سخت افزار موجود تقسیم بندی شده و به هر قسمت تقسیم شده وب سایت خاصی اختصاص داده می شود و همانطور که از اسم آن پیداست حالت مجازی سرور اختصاصی است که پیکر بندی شده و امکان تعیین میزان منابع سرور مانند رم و هارد برای هر بخش وجود دارد و حتی هر بخش می تواند ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی نسبت به دیگر بخش ها داشته باشد، ضمنا امکان ارتقاء هر یک از آن ها نیز وجود دارد. سرور مجازی یا VPS نمونه کوچکی از سرور اختصاصی است، البته با هزینه بسیار کمتری نسبت به آن در حالی که تمام ویژگی های آن را دارا است، به گونه ای که هر پارتیشن مستقل بوده و براساس نیاز امکان تعریف سیستم عامل با نرم افزار های متفاوت برروی آن نصب نمود، بدون این که تاثیری بر روی قسمت دیگری داشته باشد و بر همین اساس Name Server های متفاوت و مستقل از یکدیگر و امکان تعریف تعداد نامحدود و البته اختصاصی IP در سرور مجازی وجود دارد.

وی پی اس چیست؟

ویژگی های مهم سرور مجازی شامل موارد زیر است:

  1. سرعت بالا و به اندازه یک گیگابایت در ثانیه

  2. راه اندازی سرویس های مختلف روی سرور مجازی با امکان نصب برنامه های خاص

  3. استفاده از سرور مجازی به عنوان سرور پشتیبان جهت بک آپ گیری از اطلاعات سایت

  4. امکان استفاده به عنوان سرور ایمیل مارکتینگ جهت اراسل ایمیل انبوه

  5. امکان نصب سیستم های مختلف برروی وی پی اس، VPS هایی که بر روی یک سخت افزار قرار دارند.

کاربرد سرور اختصاصی مجازی وی پی اس 

سرور اختصاصی مجازی برای صاحبان وب سایت هایی که به منابع بیشتر و قابل اطمینان تر نیاز دارند و یا به ترافیک بیشتری احتیاج دارند و قصد دارند تا سایت و یا کسب و کار خود را گسترش داده و به تجارت الکترونیک بپردازند انتخابی ایده آل است. وی پی اس با در اختیار گذاشتن قابلیت استفاده از سیستم عامل های مجزا و مستقل و شخصی سازی ها می تواند برای صاحبان کسب و کار امنیت بالاتری به ارمغان بیاورد. استفاده از سرور vps برای سایت هایی که ترافیک بالایی دارد، بسیار کاربردی است. شما می توانید با بیشترین سرعت و بالاترین امنیت با سرور vps سایت خود را میزبانی کنید. برای خرید سرور مجازی می توانید به سرور باما اطمینان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت سرور با ما تماس بگیرید.