بهترین هاست برای ووکامرس و فروشگاه اینترنتی  

قطعا دغدغه و هدف یک فروشگاه اینترنتی افزایش مشتری ها و به دنبال آن افزایش میزان فروش است. حال سوال اینجاست که برای دستیابی به این هدف باید چه کار کرد؟ برای دستیابی به هدف افزایش مشتری و افزایش میزان فروش در قدم اول باید یک هاست مناسب انتخاب کرد. از آنجایی که فروشگاه های اینترنتی با ووکامرس راه اندازی می شوند باید به عنوان اولین قدم یک هاست ووکامرس مناسب تهیه شود. ما در این مقاله در مورد معیارهای بهترین هاست برای ووکامرس توضیحات مفصل و کاربردی نوشته ایم، تا شما به عنوان یک متقاضی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و میزان فروش خود را بالا برده و در بین وب سایت های فروشگاهی بدرخشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱۵ معیار بهترین هاست برای ووکامرس

هاست ووکامرس باعث می‌ شود تا سرعت سایت فروشگاهی شما به حداکثر خود برسد و میزان فروش شما نیز در کوتاه مدت افزایش چشمگیری پیدا کند. اما معیارهای بهترین‌ هاست برای ووکامرس شامل چه مواردی می شوند؟ برای دریافت پاسخ این سوال ما را تا انتها همراهی کنید.

هارد هاست ووکامرس

سرعت در سایت های فروشگاهی حرف اول را می‌ زند. بنابراین شما باید نوعی از هارد را انتخاب کنید که سرعت هاست شما را به حداکثر خود برساند. به همین منظور نیز انتخاب یک هارعادی به هیچ عنوان برای سایت فروشگاهی شما مناسب نیست و شما باید از هارد NWMe و یا SSD استفاده کنید.  در بین این دو هارد، نوع اول به مراتب سرعت بسیار زیادی، حدود ۱۰ برابر بیشتر نسبت به نوع دوم دارد.

۱۵ معیار بهترین هاست برای ووکامرس  

پشتیبانی از نسخه php

بهترین هاست ووکامرس باید از جدیدترین نسخه php پشتیبانی کند. در بسیاری از مواقع ممکن است که شما مجبور به استفاده از یک نسخه php خاص باشید و عدم پشتیبانی هاست شما از این نسخه باعث ایجاد دردسر برای شما خواهد شد.

سرعت هاست

همانطور که در بخش اول هم گفتیم مهمترین معیار توجه به سرعت هاست است. سرعت مناسب هاست با توجه به پهنای باند آن و با توجه به نوع هارد آن سنجیده می شود. هر چقدر که سرعت هاست شما بالاتر باشد قطعا راه شما برای رسیدن به مقصد یعنی افزایش فروش نیز هموار تر خواهد بود.

سرعت آپ تایم بودن هاست

آپتایم بودن یک اصطلاح تخصصی است و به معنی این است که سرعت لود شدن سایت شما بالا باشد و مدت زمان آنلاین بودن سرور شما نیز حداکثر درصد خود را داشته باشد. شما در هنگام خرید هاست با یک عدد درصد روبه‌ رو می‌ شوید. این عدد تضمین در دسترس بودن سایت شما است. به عنوان مثال عدد ۹۹ درصد به این معناست که سرور تضمین می کند شما با این ضریب در طول ماه در دسترس باشید.

سرعت آپ تایم بودن هاست  

پردازنده هاست

پردازنده و رم نیز به عنوان بهترین معیارهای هاست ووکامرس باید مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که پردازنده یا CPU و رم هاست ووکامرس شما مناسب نباشند قطعا سایت شما با اختلال روبرو خواهد شد و مشتری به هنگام خرید دچار مشکل میشود. همین مسئله باعث افت فروش شما خواهد شد.

فضای مناسب هاست

یکی از گزینه های بسیار مهم برای فروشگاه های اینترنتی فضای کافی است. به احتمال زیاد شما به مرور زمان نیاز به فضاهای بیشتری خواهید داشت. زیرا باگذشت زمان شما نیاز به فایل های آپلودی بیشتری خواهید داشت و با نسخه‌ های بکاپ گیری بیشنری نیز مواجه خواهید شد. همین مسئله باعث می ‌شود تا با کمبود فضا مواجه شوید. به همین جهت توصیه می‌ شود که همیشه ۲۰ الی ۳۰ درصد از فضای هاست خود را خالی نگه دارید و برای شروع کار نیز حداقل ۲ گیگابایت فضا در نظر بگیرید.

امنیت اطلاعات هاست

همیشه امنیت به عنوان یکی از نکات مهم برای هاست ووکامرس باید مورد بررسی قرار بگیرندـ شما قطعا به صورت هفتگی نیاز به بکاپ گیری خواهید داشت. این نسخه پشتیبان در یک فضای خارج از سرور شما ذخیره می شود. بنابراین امنیت اطلاعات شما باید بالا باشد تا شما در هنگام از بین رفتن هارد و یا خارج از دسترس شدن دیتاسنتر بتوانید به راحتی اطلاعات هاست خود را بازیابی کنید.

۱۵ معیار بهترین هاست برای ووکامرس  

هاست سازگار با وردپرس و ووکامرس

قطعا یک هاست تخصصی برای فروشگاه های اینترنتی باید با هاست وب سایت های معمولی متفاوت باشد. بنابراین حتما به هنگام خرید هاست دقت داشته باشید که هاست مورد نظر شما با ووکامرس سازگار باشد. در واقع شما باید حتما به نسخه php خود دقت داشته باشید. این نسخه در وردپرس ووکامرس باید بالای ۷ باشد و از نسخه های پایین تر به هیچ عنوان نباید استفاده شود.

پشتیبان گیری منظم

دقت داشته باشید که در صورت از دست رفتن هاست شما تمام اطلاعات سایت فروشگاهی شما از دسترس خارج خواهند شد. بنابراین پشتیبان گیری منظم برای شما بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت روزانه و یا هفتگی بکاپ سایت خود را داشته باشید. بنابراین باید نوعی از هاست ووکامرس را انتخاب کنید که توسط تیم ووکامرس پشتیبانی شود و اطلاعات بکاپ شما با خیال راحت و به صورت همیشه در دسترس شما باشند.

قیمت هاست ووکامرس

برای مشتری پرداخت هزینه مقرون به صرفه و دریافت خدمات عالی و درجه یک، دو فاکتور بسیار حائز اهمیت هستند. بنابراین حتما توجه داشته باشید که صرفا به قیمت پایین هاست توجه نکنید. زیرا در بسیاری از مواقع قیمت پایین خدمات ضعیفی را نیز برای شما ارائه خواهد داد. برای اینکه از قیمت مناسب و خدمات مناسب در کنار یکدیگر برخوردار شوید بهتر است که خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید و قبل از آن تحقیقات لازم را برای هاست خود به عمل آورید.

قابلیت راه اندازی چند ووکامرس و وردپرس بر روی یک هاست  

پشتیبان مشتری هاست

قطعا وجود پشتیبان برای هاست در هنگام وقوع مسائل فنی بسیار لازم و ضروری است. هنگامی که یک مشکل فنی در هاست ووکامرس شما اتفاق بیفتد شما نیاز به پشتیبان خواهید داشت تا مشکل شما را رفع کرده و در کوتاه مدت وب سایت فروشگاهی شما را در دسترس مشتری قرار بدهد. بنابراین انتخاب یک هاست مناسب که پشتیبان همیشه در دسترس و پاسخگو داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

قابلیت راه اندازی چند ووکامرس و وردپرس بر روی یک هاست

این قابلیت یکی از قابلیت های بسیار مهم برای سایت های بزرگ فروشگاهی به خصوص سایت های چند زبانه است، تا بتوانند وبسایت فروشگاهی خود را در چند زبان مختلف به صورت همزمان مدیریت کنند.

برخورداری از دیتاسنتر معتبر

دیتاسنتر معتبر برای یک هاست ووکامرس گزینه ای بسیار حساس است. به عنوان مثال برخی از هاست ها از دیتاسنتر برج میلاد پشتیبانی می کنند. در هر صورت شما به هنگام خرید هاست باید حتما نسبت به منبع دیتا سنتر آن اطمینان کامل حاصل کنید.

امکان تغییر مکان هاست  

تنظیمات ضد ویروس هاست

این تنظیمات باعث محافظت هاست ووکامرس و وردپرس در برابر انواع بدافزار ها و ویروس ها و انواع حفره های امنیتی می شوند. در واقع می‌ توان این قابلیت را یک سد دفاعی و زیر مجموعه امنیت هاست در نظر گرفت. اما امنیت هاست صرفا تنها با تنظیمات ضد ویروس تامین نمی ‌شود و باید نکات امنیتی تخصصی دیگر را نیز در نظر گرفت.

امکان تغییر مکان هاست

تصور کنید که شما قصد تغییر مکان وب سایت فروشگاهی خود از ایران به اروپا و یک کشور خارجی دیگر را دارید. هاست شما باید به صورت کامل از تغییر مکان شما پشتیبانی کند و بدون هیچ گونه ایراد و از دست رفتن اطلاعات مکان شما را تغییر بدهد.

سخن آخر

ما در مطالب فوق سعی کرده ایم که بهترین اطلاعات و کامل ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار بدهیم، اما در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید می توانید از طریق لینک های ارتباطی با کارشناسان ما در سرور با ما در تماس باشید و جواب تمام سوالات خود را قبل از خرید هاست از کارشناسان ما دریافت کنید.