نقش هاست در وردپرس | امنیت + سرعت  

نقش هاست در وردپرس همانند قلب در بدن شماست. زمانی که قلب تپش خوبی داشته باشد، دیگر اجزا می‌توانند به خوبی کار کنند. امنیت و سرعت دو عامل مهمی است که هنگام انتخاب هاست باید به آن توجه داشته باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم به برسی نقش هاست در امنیت و سئوی ورپردس بپردازیم. با سرور با ما تا انتهای این مقاله همراه بمانید.

{rppheadingscroll}

نقش هاست در امنیت وردپرس

انتخاب هاست وردپرس برای تامین امنیت سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هاست نگه دارنده پایگاه داده و همه آن چیزی است که سایت شما به آن نیاز دارد. جالب است بدانید ۴۱ درصد از سایت‌ها به دلیل پیکربندی نامناسب و ناامنی هاست، از طریق شرکت هاستینگ هک شده‌اند! اما هکر چطور می‌تواند با استفاده از هاست امنیت سایت ما را به خطر بیندازد؟ برای این کار دو روش کلی وجود دارد. روش اول شامل هک پایگاه داده وبسایت شماست که روی هاست بارگذاری شده است. در این روش ممکن است هکر از طریق سایت شما به هاست وارد شود؛ پایگاه داده و اطلاعات مربوط به آن را بدزدد. به یاد داشته باشید پایگاه داده میزبان اطلاعات کاربران، رمزها، شماره تلفن‌ها، ایمیل‌ها و فایل LOG سایت شماست. فایل LOG همان فایلی است که رویدادهای سایت را درون خود ضبط می‌کند. دسترسی به این فایل می‌تواند امنیت تمامی کاربران شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نقش هاست در امنیت وردپرس  

مدیریت فایل نام روش دومی است که هکر می‌تواند با استفاده از هاست امنیت وردپرس شما را به خطر بیندازد. در این حالت هکر به جای دسترسی به پایگاه داده، به فایل‌های هاست دسترسی دارد؛ به همین دلیل می‌تواند کدهای سایت را حذف کرده یا تغییر دهد. همچنین می‌تواند اطلاعات را به منبعی دیگر ارسال کند. هاست در امنیت وردپرس نقش اساسی ایفا می‌کند. اگر به آمار نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید بسیاری از حملات گسترده سایبری به جای اینکه کاربران نهایی را هدف قرار دهند؛ هاست‌های سرویس دهنده را هدف قرار می‌دهند. تداخل کدها روی سایت می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شرکت شما به همراه داشته باشد. هاست‌هایی که امنیت خوبی دارند، شما را از نصب افزونه‌های امنیتی بی‌نیاز می‌کنند. از این رو امنیت هاست روی امنیت کلی ورپرس نیز تاثیر گذار است.  امنیت هاست به روش‌های متفاوتی تامین می‌شود. در ادامه به برسی تعدادی از این روش‌ها می‌پردازیم.

حفاظت فیزیکی نیز به اندازه حفاظت نرم افزاری مهم است. در این حالت شاید پای هیچ هکری در میان نباشد؛ اما هاست در برابر مواردی همچون آتش سوزی و مواد شیمیایی آسیب پذیری بالایی دارد. آلوده بودن یک فلش معمولی به ویروس‌های گوناگون، رفت و آمد در نزدیکی سرور، قطع و وصلی‌های برق و کابل‌ها، تغییرات دمایی و… از جمله مواردی است که می‌تواند سرور را از نظر فیزیکی با مشکل مواجه کند.

 نقش هاست در امنیت وردپرس  

سیستم عامل سرور نقش مهمی در امنیت هاست دارد. برخی سیستم عامل‌ها طراحی شده‌اند تا کارکردن با آن‌ها ساده باشد؛ برخی دیگر نیز طراحی شده‌اند تا کارهای خاصی را انجام دهند. بسیاری سیستم عامل لینوکس را بهترین سیستم عامل از نظر امنیت می‌دانند. اما اینکه کدام نسخه لینوکس روی سرور نصب شده باشد یا سیستم عامل به روز باشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته ماژول‌های بسیاری هستند که روی لینوکس نصب می‌شوند و می‌توانند امنیت سرور را با مشکل مواجه کنند. هاستی خوب است که این ماژول‌ها را غیرفعال کند. به روزرسانی کدها نکته بعدی است که باید درنظر داشته باشید. به روز بودن پچ وها و کدهای الحاقی موجب بسته شدن درزهای امنیتی هاست و سرور می‌شود. البته همیشه به روز بودن نیز خوب نیست! بسیاری از به روز رسانی‌ها در حالت پایدار ارائه نمی‌شوند. نصب این به روز رسانی‌ها مشکلات بسیاری را برای سرور به همراه دارد. فایروال، سرویس‌های امنیتی و نحوه استفاده از آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر هاستینگ بتواند خود را در برابر حملات اینترنتی مقاوم کند یا از آن‌ها درس بگیرد؛ به خوبی می‌تواند امنیت سایت شما را تامین کند. کنترل پنل پریمیوم نکته‌ای است که شاید بسیاری از شرکت‌ها به آن توجه نداشته باشند.

کنترل پنل هاست همان چیزی است که تمام دسترسی‌ها را به کاربران ارائه می‌کند. استفاده از نسخه پریمیوم کنترل پنل هزینه‌های بیشتری برای شرکت‌های هاستینگ به همراه دارد؛ از این رو بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از همان نسخه رایگان بهره ببرند. به یاد داشته باشید رعایت این نکات تنها روی امنیت شما تاثیر گذار نیست. بلکه هرچه این نکات را بیشتر رعایت کنید، اعتماد گوگل بیشتری برای خود خریداری می کنید. اعتماد بیشتر گوگل به معنی رتبه بهتر شما در میان نتایج موتور جست و جو است.

نقش هاست بر سئو وردپرس  

نقش هاست بر سئو وردپرس

هاست یکی از نکاتی است که می‌تواند سئو سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. سرعت و امنیت هاست در این میان بیشتر از هر چیزی اهمیت دارند. در ادامه به برسی نقش هاست بر سئوی سایت وردپرسی می‌پردازیم. با ما همراه بمانید. سرورهایی که در داخل کشور قرار دارند، برای کاربران ایرانی عملکرد بهتری دارند. در حوزه اینترنت، بسته‌هایی که از سمت کاربر به سمت سرور ارسال می‌شوند، دارای قسمتی به نام TTl هستند. هرچه مسیر کوتاه‌تر باشد، عدد TTL بزرگتر می‌شود. این موضوع به معنی سرعت بیشتر ارسال و دریافت اطلاعات از سرور به کاربر و بلعکس است. به طور کلی گوگل سایت‌هایی که سرعت بیشتری به کاربران خود ارائه می‌کنند را بیشتر دوست دارد. گوگل نیز یک کسب و کار است که باید کاربران خود را راضی کند. امروزه سرعت نمایش اطلاعات به کاربران بسیار مهم است. حتما شما هم شنیده‌اید که گوگل سایتی را پنالتی کرده است. پنالتی به معنی حذف یک سایت از نتایج جست و جو و دید منفی است که گوگل نسبت به سایت شما دارد. اگر سایتی پنالتی شود؛ به سختی می‌توان دید گوگل را به آن سایت تغییر داد. به عبارت دیگر پنالتی گوگل به معنی مرگ یک وبسایت است. اما گوگل چه زمانی سایت شما را پنالتی می‌کند؟ عوامل متفاوتی هستند که در پنالتی شدن وبسایت موثرند.

از جمله این عوامل می‌توان به مشکل امنیتی سایت یا هاست اشاره کرد. البته این روزها کمتر پیش می‌آید که گوگل سایتی را پنالتی کند. با این حال اگر نقش هاست را در امنیت و سئوی سایت از نظر پنالتی شدن نمی‌توان نادیده گرفت. سرعت لود سایت و سرعت لود هر صفحه از عوامل مهمی است که هر سئوکاری باید به آن توجه داشته باشد. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که بسیاری از سایت‌های فروشگاهی بزرگ از هاست‌های پرسرعت برای بارگذاری ویدئو و تصاویر خود استفاده می‌کنند. 

نقش هاست بر سئو وردپرس  

در بسیاری از سایت‌ها کدهایی که به سرور ارسال می‌شوند، باید پردازش زیادی را داشته باشند. در این حالت سرعت و امنیت سایت تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ به همین نسبت سئو نیز با مشکل مواجه می‌شود. اکثر سایت‌هایی که بازدید زیاد دارند، برای این درخواست‌ها هاست پرسرعت جداگانه‌ای در نظر می‌گیرند. هاست‌هایی که دارای این ویژگی هستند، از نظر گوگل خدمات بهتری به کاربران ارائه می‌دهند. پیش بینی می‌شود در آینده گوگل اهمیت این موارد را بیشتر در نظر بگیرد. نقش هاست در امنیت و سرعت وردپرس آنقدر پررنگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. از سرعت لود سایت گرفته تا پنالتی شدن سایت همه و همه به هاست بستگی دارد. به دلیل هزاران دلیل بهتر است پیش از خرید هاست از یک کارشناس کمک بگیرید. سرور با ما در کنار شماست تا بهترین هاست را انتخاب کنید. کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.