تفاوت هاست داخلی و خارجی  

هاست داخلی بهتر است یا هاست خارجی؟ این سوالی است که این روزها خیلی‌ها می‌پرسند. تفاوت هاست داخلی و خارجی موجب شده بسیاری از کاربران سرور با ما سردرگم بمانند. در ادامه این مقاله قصد داریم به یکی از اصلی‌ترین سوالات شما عزیزان یعنی اصلی‌ترین تفاوت‌های میان هاست‌های داخلی و خارجی بپردازیم. با ما همراه بمانید.

هر آنچه بایستی در مورد تفاوت هاست داخلی و خارجی بدانید!

هاست‌ها را باید براساس عوامل متفاوتی مورد برسی قرار داد. سرعت دسترسی و بارگذاری سایت یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید پیش از انتخاب سرویس دهنده آن را مورد برسی قرار دهید. لود اولیه سایت بستگی به مکان جغرافیایی سرور میزبان دارد؛ به طوری که هرچه سرور نزدیک‌تر و سریعتر باشد، سرعت بارگذاری بیشتر است. از این رو در صورتی که کاربران شما فارسی زبان یا ایرانی هستند، انتخاب هاست داخلی را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم. ارتباط دائمی و سریع ربات‌های موتورهای جستوجوگر برای سئوی سایت شما بسیار مهم است. سرعت سایت از نظر کاربر مهم است؛ اما موتورهای جست و جو عامل سرعت را بیشتر براساس داده‌های ربات‌ها برسی می‌کنند. در صورتی که سرعت هاست کم باشد، ربات گمان می‌کند سایت از دسترس خارج است؛ همین موضوع به سئوی سایت شما لطمه می‌زند. هاست‌های خارجی به دلیل بستر مناسب‌تری که در اختیار دارد، پایدارتر از هاست ایرانی است. همین موضوع موجب شده بسیاری هاست خارجی را به شما پیشنهاد کنند.

هر آنچه بایستی در مورد تفاوت هاست داخلی و خارجی بدانید!  

اختلالات اینترنتی در همه جای دنیا ممکن و اجتناب ناپذیر هستند. اینترنت شبکه‌ای مبتنی بر انتقال اطلاعات است که هر تغییر کوچکی می‌تواند منجر به اختلال در بخشی از شبکه شود. با این حال هیچکس از اختلال در ارتباط خود لذت نمی‌برد! گوگل نیز به دنبال رضایت کاربران خویش است. به همین دلیل اختلالات را هرچند کم و کوتاه مدت باشند، در نظر می‌گیرد. سرویس‌های هاست خارجی به دلیل بستر اینترنت بدون تحریمی که در دسترس دارند، از اختلالات کمتری نیز برخوردارند. البته به یاد داشته باشید برخی اختلال‌ها ممکن است به دلیل فاصله زیاد کاربر تا سرور پدیدار شوند. شاید تصور کنید امنیت هاست‌های خارجی بسیار بالاتر از سرورهای داخلی است. اما باید بدانید پاسخ این سوال نسبی است. فرض کنید سایت شما حاوی اطلاعاتی مهم و مالی است که برای دولت‌های خارجی محرمانه به حساب می‌آیند. برای چنین اطلاعاتی انتخاب هاست خارجی معقول نیست. به همین شکل سایت‌هایی که اطلاعات تراکنش‌ها را در سرورها ذخیره می‌کنند نیز بهتر است هاست داخلی داشته باشند.

با این حال امنیت سرورهای خارجی نیز به اندازه سرورهای ایرانی بالاست. بنابراین امنیت معیاری نیست که بتوان آن را در لیست تفاوت هاست داخلی با خارجی بیاوریم! کپی رایت، تحریم و طرح سیانت از جمله دغدغه‌هایی است که مشتریان بسیاری را به خود مشغول کرده است.

هر آنچه بایستی در مورد تفاوت هاست داخلی و خارجی بدانید!  

قانون کپی رایت جدا از نظارتی که باید وجود داشته باشد؛ بیشتر یک قانون اخلاقی است که بهتر است رعایت شود. با این حال سرورهای داخلی نظارت کمتری روی کپی رایت دارند. تحریم نیز یکی از چیزهایی است که مردم ایران با گوشت و پوست خود با آن عجین شده‌اند. اگر نگران بحث تحریم و طرح سیانت از فضای مجازی هستید، به شما توصیه می‌کنیم از هاست‌های داخلی استفاده کنید. این روزها هیچکس نیست که از افت ارزش ریال در برابر دلار اطلاع نداشته باشد! پرداخت هزینه هاست خارجی معمولا با استفاده از یکی از ارزهای رایج انجام می‌شود؛ بنابراین ارزش ریالی هاستی که خریداری می‌کنید، ممکن است کمی آزاردهنده باشد. در این بین می‌توان هاست‌های داخلی با کیفیت مشابه و سرعت معمولا بهتر را جایگزین کرد. هاست‌ها به طور کلی به دو دسته ویندوزی و لینوکسی تقسیم بندی می‌شوند. این دسته بندی براساس سیستم عامل سرور انجام گرفته است. اما هم هاست‌های داخلی و هم هاست‌های خارجی از هر دو سیستم عامل استفاده می‌کنند.

در هاست‌های لینوکسی، وب سرور آپاچی است. این هاست از کدهای PHP، برنامه‌های PERL و بانک اطلاعاتی MySql به خوبی پشتیبانی می‌کند. اگر سایت شما به صورت کدنویسی اختصاصی با کدهای ASP یا. Net و پایگاه داده MS-Sql است، توصیه ما خرید هاست ویندوزی یا داخل کشور یا خارج از آن است. پهنای باند یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام خرید به آن دقت کنید. معمولا پهنای باند به منظور به روزرسانی یا نگهداری هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. هاست‌های ایرانی هزینه‌های نگهداری بیشتری دارند؛ از این رو بهای پهنای باند آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

مزیت ها و معایب هاست داخلی و خارجی  

مزیت ها و معایب هاست داخلی و خارجی

از جمله مزایا و معایب هاست داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بارگذاری و لود بهتر سایت
  • در صورت اجرایی شدن طرح سیانت سایت در دسترس است.
  • بارگذاری بهتر هنگام اختلالات بین المللی اینترنت
  • زیرساخت اینترنتی ضعیف‌تر نسبت به خارج
  • قیمت ریالی ارزان‌تر
  • امکان تحریم شدن سایت برای کاربران خارجی

تفاوت‌های بسیاری میان هاست داخلی و خارجی وجود دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند شما را در انتخاب بهتر راهنمایی کند. سرعت لود، امنیت، هزینه اولیه و پهنای باند، طرح سیانت، تحریم، قوانین کپی رایت و… از جمله مواردی هستند که هنگام انتخاب یک وب سرویس باید در نظر بگیرید. اگر هنوز هم نمی‌دانید هاست داخلی مناسب شماست یا خارجی، کارشناسان ما در سرور با ما منتظر پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند. کافی است با کارشناسان این مجموعه تماس برقرار کنید.