هاست وردپرس چیست ؟ تفاوت هاست وردپرس

اگر به دنبال خرید هاست بوده باشید، حتما بین دو گزینه هاست وردپرس و هاست معمولی مردد شده اید. به هر حال هر یک از هاست های معمولی و وردپرسی می توانند برای سایت شما ایده آل باشند؛ اما اینکه تفاوت هر کدام از این هاست ها با هم چیست و کدام یک می توانند برای سایت شما گزینه بهتری باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد. هاست وردپرس یکی از انواع هاست هایی است که با امکانات بهتری به شما عزیزان ارائه می شود. با کمک این هاست، می توانید عملکرد سایت خودتان را بهبود ببخشید و بهتر آن را مدیریت کنید. با این حال همه چیز در مورد هاست وردپرس، مزیت و ویژگی های خوب نیستند. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی و جزئیات این هاست صحبت کنیم.

تفاوت هاست وردپرس و معمولی     

تفاوت هاست وردپرس و معمولی چیست؟ این سوالی است که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید هاست به وجود می آید. در حال حاضر اکثر سایت هایی که اقدام به فروش هاست می کنند، امکان خرید هاست های وردپرسی و هاست های معمولی را برای شما فراهم کرده اند. هر کدام از این هاست ها به دلیل داشتن ویژگی های خاص، می توانند برای سایت شما ایده آل باشند. اما قبل از خرید هر کدام از آن ها، بد نیست که در مورد ویژگی هایشان اطلاعات کسب کنید. از جمله فاکتورهایی که باعث ایجاد تفاوت هاست وردپرس و معمولی می شوند عبارتند از:

تفاوت هاست وردپرس و معمولی       

  • قیمت:

اولین عاملی که باعث ایجاد تفاوت هاست وردپرس و معمولی می شود، قیمت است. بدیهی است که هاست های وردپرس به دلیل داشتن امکانات خاص، دارای قیمت بالاتری نسبت به هاست های معمولی هستند. پس اگر نمی توانید برای خرید هاست های وردپرس هزینه کنید، بهتر است که اقدام به خرید هاست های معمولی نمایید.

  • ویژگی های فنی و امکانات:

هاست های وردپرس از نظر امکانات امتیاز بسیار بیشتری نسبت به هاست های معمولی دارند. به همین خاطر، افرادی که به امکانات بیشتری برای مدیریت سایت نیاز دارند، بهتر است به سراغ خرید هاست وردپرسی بروند.

  • سرعت و عملکرد سایت:

هاست های وردپرسی می توانند به دلیل داشتن سیستم های پرسرعت، عملکرد بسیار بهتری نیز داشته باشند. به طوری که مراجعین در هنگام ورود به سایت های دارای هاست وردپرس، خیلی سریع وارد سایت می شوند و می توانند به بخش های مختلف دسترسی داشته باشند.

  • امنیت:

امنیت در سایت هایی که دارای هاست وردپرسی هستند، بسیار بالاتر از سایت هایی است که دارای هاست معمولی می باشند. به همین خاطر، اگر نیاز به سیستم های پرامنیت برای سایت خودتان دارید، هاست های وردپرسی گزینه بهتری برای شما محسوب می شوند.

  • امکان ذخیره سازی اطلاعات بیشتر:

هاست های وردپرسی امکان ذخیره سازی اطلاعات بیشتری را به شما می دهند. بنابراین، می توانید از فضای ذخیره سازی این هاست ها استفاده کنید و به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید.

تفاوت هاست وردپرس و معمولی       

  • استانداردسازی سرورها برای وردپرس:

وردپرس یک سیستم برای مدیریت سایت است که می تواند عملکرد بسیار خوبی برای کنترل عملکرد سایت داشته باشد. استانداردسازی سرورها در هاست وردپرس مطابق با همین سیستم است. بنابراین، افراد می توانند خیلی راحت از سیستم های وردپرسی برای مدیریت سایت خودشان استفاده کنند.

ویژگی های هاست وردپرس

طبق توضیحاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، احتمالا متوجه شده اید که هاست وردپرس می تواند چه مزایایی را برای سایت های اینترنتی به دنبال داشته باشد. در حالی که هر یک از سایت های اینترنتی نیاز به خرید هاست دارند؛ اما اگر بتوانیم به جای خرید هاست معمولی، اقدام به خرید هاست وردپرس کنیم، قطعا می توانیم شاهد عملکرد بهتر سایت خودمان باشیم. ویژگی های هاست وردپرس آنقدر زیاد است که شاید نتوان آن ها را به طور خلاصه بیان کرد. ولی اگر بخواهیم یک دید کلی به شما بدهیم، باید بگوییم که هاست وردپرس مانند یک هتل با خدمات عالی و درجه کیفی 5 ستاره است و هاست معمولی با یک هتل متوسط و درجه کیفی 3 ستاره است. این موضوع دقیق نشان می دهد که هاست وردپرس یک سر و گردن از هاست معمولی بالاتر است. در ادامه به برخی از ویژگی های خوب هاست های وردپرس اشاره می کنیم.

ویژگی های هاست وردپرس  

·       سرعت بالا در هاست های وردپرسی

یکی از مزایای اصلی هاست وردپرسی این است که سرعت بالایی دارد. به همین خاطر اکثر سایت هایی که با این نوع هاست طراحی می شوند، می توانند با سرعت بالایی باز شوند و این موضوع تجربه خوشایندی را برای افرادی که به سایت مراجعه می کنند، به دنبال خواهد داشت.

·       امنیت بالا در این نوع هاست

امنیت بالا در هاست های وردپرسی می تواند به شما این امکان را بدهد تا با خیالی راحت تا سال ها از این هاست استفاده کنید. نوع هاست های وردپرسی بسیار پیچیده تر از هاست های معمولی است. به همین خاطر، کاربران به راحتی نمی توانند به این هاست ها دسترسی داشته باشند و از آن ها استفاده کنند.

·       به روز بودن و داشتن سیستم های اختصاصی

به روز بودن و داشتن سیستم های اختصاصی از دیگر مزایای هاست وردپرسی محسوب می شود. هاست های وردپرسی با تکنولوژی جدید و علم روز ساخته می شوند. هر یک از برنامه ها و قابلیت هایی که برای این هاست ها مورد استفاده قرار می گیرند، عملکرد فوق العاده ای به آن می دهند. بنابراین، می توان از هاست های وردپرسی برای داشتن سیستم های مدیریتی خاص سایت نیز استفاده کرد.

امکان مدیریت آن با روش های اصولی و سخت تر

·       امکان مدیریت آن با روش های اصولی و سخت تر

اگرچه تا به اینجا در مورد مزایای هاست وردپرس صحبت کردیم، اما بد نیست که بدانید همانقدر که این هاست می تواند مزایای مختلفی داشته باشد؛ نحوه مدیریت سخت تری نیز دارد. به همین خاطر اگر اطلاعات کافی در مورد مدیریت هاست های وردپرسی و سایت هایی که دارای این نوع هاست هستند نداشته باشید، نمی توانید به نتیجه ایده آلی برسید.

·       عملکرد بهتر سایت با این نوع هاست

عملکرد بهتر سایت در هاست های وردپرسی یکی از مهم ترین ویژگی های این هاست ها محسوب می شود. شما می توانید با خرید هاست وردپرس، به وردپرس دسترسی راحت تری داشته باشید. این موضوع هم عملکرد سایت را بهبود می بخشد، هم می تواند باعث افزایش سرعت سایت گردد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد تفاوت های هاست وردپرس و هارت معمولی صحبت کنیم. طبق توضیحات داده شده در این مقاله، می توان متوجه شد که هاست های وردپرسی به مراتب بهتر از هاست های معمولی هستند. ولی اگر بودجه کافی برای خرید هاست وردپرسی ندارید، هاست های معمولی نیز می توانند کار شما را راه بیندازند.

هدف سرورباما، تبدیل میزبانی وب به یک تجربه لذتبخش برای شما است. ما تمام تلاشمان را می کنیم تا خیال شما از بابت کسب و کارتان آسوده باشد.