خرید و فروش دامنه چیست

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما این سوال برای شما پیش آمده است که خرید و فروش دامنه چیست؟ خرید و فروش دامنه یکی از روش های رایج برای خرید دامنه های از قبل ثبت شده است. شاید شما یک دامنه را برای سایت خودتان انتخاب کنید، ولی به محض ثبت آن متوجه شوید که قبلا یک فرد دیگری آن دامنه را برای سایت خودش خریداری کرده است. قطعا شما نمی توانید همان دامنه را دوباره برای سایت خودتان انتخاب کنید. چون به هر حال، این دامنه از سوی فرد دیگری انتخاب شده است. ولی اگر بتوانید آن دامنه را از همان فرد خریداری کنید، می توانید از آن استفاده نمایید. در این زمان است که خرید و فروش دامنه مفهوم پیدا می کند. خرید و فروش دامنه با هدف خرید دامنه هایی که از قبل به ثبت رسیده اند، انجام می شود. در مواردی که فرد قصد خرید این دامنه ها را داشته باشد، می توان اقداماتی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم را انجام داد.

چطور می توان دامنه های ثبت شده را خریداری کرد؟

دامنه به عنوان یک آدرس برای سایت های اینترنتی محسوب می شود. بدیهی است که اگر دامنه سایت های اینترنتی به درستی انتخاب نشوند، نمی توان امیدی به بالا رفتن این سایت ها داشت.

چطور می توان دامنه های ثبت شده را خریداری کرد؟  

در بحث موفقیت در گوگل، انتخاب دامنه مناسب بسیار حائز اهمیت است. بارها برای افراد پیش آمده است که دامنه مورد دلخواه خودشان را پس از تحقیق و بررسی انتخاب کرده اند؛ اما پس از اینکه دامنه خود را ثبت می کنند، متوجه می شوند که آن دامنه قبلا توسط یک سایت دیگر انتخاب شده است. در این زمان یا باید از ثبت آن دامنه منصرف شد و به دنبال استفاده از یک دامنه دیگر بود، یا اگر اصراری برای ثبت مان دامنه وجود دارد، لازم است که به سراغ خرید آن دامنه به صورت مزایده ای برویم. بهترین راهکار برای خرید دامنه های ثبت شده این است که به سایت های این دامنه ها مراجعه کنید و با صاحبان آن ها صحبت کنید. در این صورت می توانید با پیشنهاد یک پول، دامنه ثبت شده را از صاحب سایت خریداری کنید. البته در برخی از موارد این روش پاسخگو نیست و شما باید از روش های دیگری کمک بگیرید. قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه ثبت دامنه ای که قبلا به ثبت رسیده، صحبت کنیم؛ اجازه دهید تا بگوییم خرید دامنه ثبت شده از سه حالت زیر خارج نیست:

چطور می توان دامنه های ثبت شده را خریداری کرد؟  

1.      خرید دامنه ثبت شده با هدف فروش با قیمت بالاتر

برخی از افراد به دلیل داشتن تخصص در حوزه شناسایی دامنه های مناسب، می توانند دامنه هایی که اعتبار خوبی دارند را انتخاب کنند و آن ها را خریداری نمایند. قطعا قیمت خرید این دامنه ها در ابتدای کار بسیار کمتر است؛ اما هدف این افراد این است که این دامنه ها را بعدا با قیمت بالاتری به فروش برسانند. خرید دامنه از این افراد بسیار ساده تر است. چون اساسا هدف اصلی این افراد، فروش دامنه است و برای این کار نیز بسترهای مشخصی را فراهم کرده اند.

2.     خرید دامنه ثبت شده که استفاده نمی شود از مالک فعلی آن

 دومین راهکار برای خرید دامنه های ثبت شده قدیمی این است که از طریق مالکین فعلی این دامنه ها که از آن ها استفاده ای نمی کنند، اقدام به خرید دامنه کنید. در واقع، ممکن است برخی از افراد هدفی برای فروش دامنه خودشان نداشته باشند. اما چون به دامنه نیازی ندارند، از فروش آن با قیمت مناسب بدشان نمی آید. در این صورت می توان از مالکین فعلی دامنه هایی که استفاده نمی شوند، استفاده کرد.

خرید دامنه ثبت شده و در حال بهره برداری از مالک آن

3.    خرید دامنه ثبت شده و در حال بهره برداری از مالک آن

سومین راهکار برای خرید دامنه های ثبت شده این است که از مالکین فعلی آن ها کمک بگیرید که اقدام به خرید دامنه کرده اند و البته قصد فروش آن را ندارند! در واقع بهتر است بگوییم که این افراد با هدف استفاده از یک دامنه آن را خریداری کرده اند و هدفی برای فروش آن ندارند. از طرفی این افراد در حال استفاده از این دامنه ها هستند. پس خرید دامنه های ثبت شده از این افراد، اصلا کار ساده ای نیست. فقط در حالتی می توانید این افراد را برای خرید دامنه راضی نگه دارید که با آن ها ارتباط بگیرید و یک قیمت بسیار بالا را به آن ها پیشنهاد کنید.

ثبت دامنه ای که قبلا به ثبت رسيده Domain Name Aftermarket

طبق توضیحات داده شده می توان متوجه شد که خرید و فروش دامنه می تواند کار سخت و زمان بری باشد. اما در صورتی که دامنه ها با هدف فروش با قیمت بالاتر خریداری شده باشند، می توان آن ها را با در نظر گرفتن یک سری نکات خریداری کرد. قبل از اینکه بخواهید برای انجام روش های مختلف دیگر جهت خرید دامنه های از قبل ثبت شده اقدام کنید، توصیه می کنیم که در اولین قدم به وب سایت خود دامنه مراجعه کنید. در صورتی که دامنه برای فروش خریداری شده باشد، در همان وب سایت آن اطلاعات تماس برای خرید آن دامنه درج شده است. در این صورت می توان با ارتباط گرفتن با این مجموعه ها، دامنه های ثبت شده را خریداری کرد و برای وب سایت مورد استفاده قرار داد.

ثبت دامنه ای که قبلا به ثبت رسيده Domain Name Aftermarket  

شاید در هنگام ورود به سایت هایی که قبلا دامنه آن ها به ثبت رسیده باشد، به بازارهای سایت حراج دامنه ثبت شده وارد شوید و بتوانید از طریق همان بازار، اقدام به ثبت دامنه های از قبل به ثبت رسیده؛ مراحل خرید دامنه های خود را انجام دهید. این بازارها، با نام Domain Name Aftermarket شناخته می شوند که در حال حاضر با آدرس های مختلفی در دسترس هستند. شما می توانید از طریق هر یک از بازارهای جراح دامنه های به ثبت رسیده، اقدام به خرید این دامنه ها کنید و آن ها را برای برند خودتان ثبت کنید. معمولا فروش دامنه ها در بازارهای Domain Name Aftermarket، به صورت مزایده ای انجام می شود. بنابراین، ممکن است افراد مختلفی برای خرید این دامنه ها با هم رقابت کنند و این موضوع می تواند قیمت خرید و فروش آن ها را افزایش دهد.

بنابراین، اگر هزینه خرید دامنه از طریق این سایت ها برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، می توانید با خیالی راحت از طریق این بازارها اقدام به خرید دامنه های ثبت شده کنید و آن ها برای رسیدن به یک سایت اینترنتی عالی مورد استفاده قرار دهید. از جمله سایت هایی که می توانند برای خرید و فروش دامنه های به ثبت رسیده مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از:

ثبت دامنه ای که قبلا به ثبت رسيده Domain Name Aftermarket  

  •  moniker.com
  •  sedo.com
  • ofternic.com

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه خرید و فروش دامنه آشنا کنیم و دلیل خرید دامنه های از قبل ثبت شده را به شما توضیح دهیم. حال که با تمامی این موضوعات آشنا شدید، اجازه دهید یک توصیه به شما بکنیم. اگر گزینه های دیگری را برای خرید دامنه در نظر دارید، در مورد ثبت آن ها شک نکنید. چون به هر حال قیمت خرید دامنه های ثبت شده بالاست و شاید برای شما مقرون به صرفه نباشد. از طرفی احتمال اینکه بتوانید این دامنه ها را از طریق مزایده خریداری کنید، چندان بالا نیست. سرورباما اینجاست تا به شما بهترین پیشنهادها را ارائه دهد؛ پس همین حالا برای خرید با ما تماس بگیرید.