هاست و دامین را از چه سایتی تهیه کردیم

هاست و دامین یکی از بخش های مهم یک سایت اینترنتی محسوب می شوند. بدیهی است که بدون وجود هاست یا دامین نمی توان به یک سایت دسترسی داشت. از این رو تمامی سایت های ایرانی و خارجی، دارای یک دامین و یک هاست هستند که با کمک آن ها می توانیم به این سایت ها دسترسی داشته باشیم. حتما شما هم به عنوان یکی از صاحبان سایت های ایرانی، اقدام به خرید هاست و دامین کرده اید. اما پس از گذشت چندین سال فراموش کرده اید که از چه سایتی اقدام به تهیه هاست نموده اید؟

این موضوع یکی از چالش های اصلی افرادی است که به هر دلیلی فراموش کرده اند از کجا اقدام به تهیه هاست و دامین نموده اند. خوشبختانه، شما می توانید با چند کلیک ساده متوجه شوید که هاست و دامین خودتان را از چه سایتی تهیه کرده اید. برای این کار با ما همراه باشید تا مراحل پیدا کردن هاست یک سایت را یاد بگیرید.

آیا می توان فهمید هاست و دامین را قبلا از کجا تهیه کردیم؟  

آیا می توان فهمید هاست و دامین را قبلا از کجا تهیه کردیم؟

همانطور که می دانید هاست و دامین، دو بخش مهم در سایت اینترنتی محسوب می شوند. اینکه هر یک از سایت ها از چه سایتی برای دریافت هاست و دامین کمک گرفته اند، بسیار حائز اهمیت است. به خصوص اگر نیاز به دریافت خدمات پس از خرید هاست و دامنه یا پشتیبانی باشد. شاید شما هم جزء افرادی باشید که قبلا اقدام به خرید هاست و دامنه کرده اید؛ اما الان نمی دانید که هاست و دامین خودتان را از کجا تهیه کرده اید. یا حتی برخی از افراد که اقدام به خرید سایت های اینترنتی می کنند، یک سایت را به همراه دامین و هاست آماده تهیه خواهند کرد. این افراد نمی دانند که دقیقا از چه جایی می توانند از خدمات پشتیبانی کمک بگیرند. چون به هر حال، نمی دانند که هاست و دامنه خرابی شده برای سایتشان از چه جایی بوده است.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود بخواهید در مورد هاست یک سایت اطلاعات کسب کنید این است که آن سایت عملکرد بسیار خوبی دارد و شما می خواهید بدانید که صاحب آن سایت، هاست را کجا تهیه کرده است. شاید برای این کار نیز از صاحبان سایت سوال بپرسید، ولی هیچ جوابی از آن ها دریافت نکنید.

آیا می توان فهمید هاست و دامین را قبلا از کجا تهیه کردیم؟  

همه این موضوعات را ذکر کردیم تا به شما بگوییم فراموش کردن و یا ندانستن اینکه هاست و دامین را قبلا از کجا تهیه کرده اید، اتفاق بدی نیست. ولی اینکه شما بتوانید متوجه شوید که قبلا هاست و دامین را از کجا تهیه کرده اید، بسیار مهم است. خبر خوب این است که امکان فهمیدن اینکه قبلا هاست و دامین از چه سایتی تهیه شده است، وجود دارد. نحوه فهمیدن آن نیز کار سختی نیست و فقط نیاز به انجام چند مرحله ساده دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مراحل پیدا کردن هاست یک سایت

یکی از ساده ترین روش ها برای پیدا کردن هاست یک سایت این است که از صاحبان سایت در مورد این موضوع سوال بپرسید. اما اگر خودتان صاحب یک سایت هستید و فراموش کرده اید که هاست سایت را از کجا تهیه کرده اید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید. شاید تمامی این مراحل طی دقیقه و یا حتی کمتر انجام شوند. با این حال، اطلاع دقیق از این مراحل و انجام آن ها به صورت اصولی، اهمیت بسیار زیادی دارد. پس اگر می خواهید هاست یک سایت را پیدا کنید، با ما همراه باشید.

مراحل پیدا کردن هاست یک سایت  

  • برای اینکه بتوانید مراحل پیدا کردن هاست یک سایت را انجام دهید، ابتدا باید وارد یک سایت با آدرس http://www.intodns.com شوید.
  • سپس، در فیلد Domain Name آدرس سایتی که می خواهید در مورد هاست آن اطلاعات کسب کنید را قرار دهید. دقت کنید که آدرس این سایت باید بدون http یا www انتخاب شود. در این صورت می توانید مرحله بعدی را برای تشخیص هاست و دامین انجام دهید.
  • در مرحله بعدی باید روی دکمه report کلیک کنید و صبر داشته باشید تا هاست سایت اسکن گردد. اطلاعات توسط این سایت به شما عزیزان ارائه می شود. در این مرحله، به یک صفحه دیگر هدایت می شوید که دارای اطلاعات هاست است.
  • در این صفحه یک جدول وجود دارد که حاوی 4 ستون مختلف می باشد. در ستون مربوط به اطلاعات یا information و در ردیف اول از خط دوم، یک سری اطلاعات وجود دارد که در آن آدرس های اینترنتی خاصی درج شده اند.
  • این آدرس های اینترنتی می توانند دارای پیشوند و پسوند و یک سری اعداد و ارقام باشند؛ اما اگر با کمی دقت به آن ها نگاه کنید، متوجه می شوید که آدرس سایت و پیشوند آن چیست. این سایت دقیقا همان سایتی است که از آن هاست تهیه شده است.
  • مراحل پیدا کردن هاست یک سایت  

جمع بندی

با توجه به اینکه هر یک از سایت های ارائه دهنده هاست و دامین، خدمات مختلفی را در این حوزه به مشتریان ارائه می کنند؛ بسیار مهم است که افراد بدانند از چه سایتی هاست خود را تهیه کرده اند؟ در این مقاله شما را با یک روش ساده برای تشخیص این موضوع آشنا کردیم. سرورباما یکی از مجموعه های فروش دامنه و هاست در کشور ایران است که فعالیت خود را از بیش از 2 دهه زیر آغاز کرده بوده است. خرید دامنه و هاست از طریق این مجموعه، به شما این امکان را می دهد تا با خیالی راحت از پشتیبانی های معتبر استفاده کنید.