دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی

ممکن است برای کسانی که اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می کنند این سوال پیش بیاید که یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کنند. انتخاب نامی که در آدرس اینترنتی وب سایت شما وجود داشته باشد و مشتریان بتوانند با استفاده از آن به فروشگاه شما لینک شوند بسیار حائز اهمیت است. یک اشتباه رایج که برخی از کسب و کار ها مرتکب می شوند این است که نامی مشابه با نام سایر کسب و کار های موفق را انتخاب می کنند. این اشتباه باعث می شود که پس از شناخته شدن سایت، بسیاری از مشتری های خود را از دست بدهند زیرا این تشابه باعث می شود مشتریان از سایت رقیب خرید کنند.

دسته بندی های متفاوتی برای نام دامنه فروشگاه های اینترنتی وجود دارد. اسامی که برای فروشگاه های اینترنتی انتخاب می شوند در 7 دسته زیر قرار می گیرند:

  • اسامی ناشناس
  • اسامی توصیفی
  • اسامی مخفف
  • اسامی اشاره ای
  • اسامی بصری
  • اسامی خارجی
  • اسامی چکیده

بعد از انتخاب یک نام مناسب باید بررسی های لازم را انجام دهید و ببینید دامنه .com و یا دامنه .ir قابل ثبت هستند یا خیر. علاوه بر این مورد، باید از آزاد بودن شبکه های اجتماعی و پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و ... نیز مطمئن شوید.

چگونه برای سایت فروشگاهی دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

بعد از انتخاب دامنه مورد نظر باید آن را در گوگل ثبت کنید. برای ثبت کافی است که خرید دامنه را سرچ کنید و به سایت هایی که گوگل به شما نشان می دهد وارد شوید. با عضویت در این سایت ها می توانید دامنه مورد نظر را بخرید. از جمله این سایت ها می توان به سرور با ما، ایران سرور و نت افراز اشاره کرد.

چگونه برای سایت فروشگاهی دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب دامنه کسب و کار شما به عنوان نماد کار شما شناخته می شود. دامنه مناسب به عنوان تجارت الکترونیک شماست. امروزه تعداد سایت هایی که در جهان وجود دارد بیش از دو میلیارد تخمین زده شده و همین موضوع می تواند انتخاب یک دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی را سخت کند. شما همواره باید این احتمال را در نظر داشته باشید که افرادی قبل از شما درباره کسب و کار مشابه و کسب دامنه برای آن اقدام کرده اند و توانسته اند دامنه مورد نظرشان را اخذ کند. در واقع برای انتخاب دامنه مناسب برای سایت های فروشگاهی با یک چالش مواجه هستید.

هر آدرس اینترنتی ( url ) دارای چهار بخش زیر است:

  • پروتکل
  • زیر دامنه
  • نام دامنه
  • پسوند دامنه

چگونه برای سایت فروشگاهی دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

در آدرس های اینترنتی به قسمت پسوند و نام دامنه به طور کلی "دامنه" گفته می شود. دامنه مهم ترین بخش از آدرس اینترنتی وب سایت و کسب و کار شماست. در واقع شما با انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی خود یک برند اختصاصی تشکیل داده اید. کاربران با داشتن نام دامنه شما می توانند به وب سایت شما مراجعه نمایند. نام دامنه شما باید به گونه ای باشد تا دسترسی به سایت شما را تسهیل کند. آدرس اینترنتی مختصری که در ذهن بماند برای کسب و کار های اینترنتی یک برگ برنده محسوب می شود.

در انتخاب نام دامنه مناسب به موارد زیر دقت نمایید:

  • بر اساس کلمات کلیدی نام دامنه را انتخاب کنید

کاربران برای پیدا کردن محصول و یا خدمات مورد نظر کلماتی را سرچ می کنند. با در نظر گرفتن کلمات کلیدی علاوه بر بهبود رتبه سایت خود می توانید نام دامنه مناسبی را پیدا کنید.

  • پسوند دامنه مناسب را انتخاب کنید

پسوند دامنه می تواند اعتبار فروشگاه شما را نشان دهد. پسوند ها دارای رتبه بندی های متفاوتی هستند و در قسمت پایانی آدرس اینترنتی قرار می گیرند:

  • پسوند .com برای سایت های تجاری و عمومی
  • پسوند .net برای سایت های مربوط به شبکه ها
  • پسوند .org برای سایت های مربوط به بانک های اطلاعاتی
  • پسوند .name برای وب سایت شخصی
  • پسوند .travel برای سایت های گردشگری
  • پسوند .gov.ir برای سایت های دولتی در ایران
  • و ...

چگونه برای سایت فروشگاهی دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

در بین تمامی پسوند های موجود استفاده از پسوند .com برای دامنه فروشگاه های اینترنتی مناسب تر است.

  • دامنه فروشگاه اینترنتی تایپ آسانی داشته باشد

فروشگاه های اینترنتی که دارای دامنه هایی با اسامی سخت، طولانی و یا املای دشوار هستند معمولا بخش زیادی از مشتریان خود را از دست می دهند.

دقت کنید که انتخاب نام دامنه کوتاه با مخفف نویسی کاملا متفاوت است. نام های مخفف معمولا در ذهن مخاطب نمی ماند.

  • نام تجاری انتخاب شده را در شبکه های اجتماعی مختلف بررسی کنید

برای این منظور می توانید به سایت namechk.com مراجعه کنید. در این سایت می توانید نام تجاری مورد نظر خود را سرچ کنید تا متوجه شوید در چه شبکه اجتماعی نام مشابهی وجود دارد.

آیا پسوند دامنه برای فروشگاه اینترنتی تاثیرگذار است؟

فروشگاه اینترنتی یک مارکت آنلاین است که شما از طریق آن می توانید محصولات خود را به فروش برسانید و یا خدمات خود را ارائه دهید. همانطور که در مورد انتخاب نام و پسوند دامنه بیان شد باید دقت داشت که پسوند دامنه با توجه به محتوای فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال پسوند gov و یا org هیچ کدام برای یک فروشگاه اینترنتی مناسبت ندارند.

آیا پسوند دامنه برای فروشگاه اینترنتی تاثیرگذار است؟  

متخصصانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند همگی متفق القول هستند که بهترین پسوند دامنه برای فروش، .com است. پسوند دامنه مناسب علاوه بر اینکه باعث می شود فروشگاه شما بیشتر دیده شود یا بیشتر به کاربردان معرفی شود تاثیرات بسیار مثبتی در سئوی سایت شما نیز دارد. انتخاب پسوند مناسب دارای گستردگی بسیاری است و بهتر است که محتوای سایت شما با پسوند مطابقت داشته باشد. با اینکه گوگل تاکید بر این دارد که پسوند دامنه تاثیری در رتبه سایت ها ندارد اما حقیقت این است که به طور مستقیم باعث بهبود آن می شود.

برخی از پسوند های دامنه گران تر هستند و استفاده از آن ها توسط سایت های اسپم کمتر صورت می گیرد این موضوع نشان دهنده این است که سایتی که از این نوع پسوند استفاده می کند اعتبار بیشتری نیز دارد. زمانی که آدرس اینترنتی یا دامنه فروشگاه شما دارای نام و پسوند معتبر است قطعا کسب و کار شما بیشتر رونق می یابد و کاربران به راحتی می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. برای انتخاب نام و پسوند دامنه معتبر می توانید از راهنمایی های اینترنتی ما کمک بگیرید. کارشناسان سرورباما به شما برای پیشرفت سایت‌تان و موفقیت کسب و کارتان کمک می کنند.