تفاوت سرور مجازی و اختصاصی

انواع مختلفی از سرور میزبانی وجود دارد که سرور اختصاصی و مجازی دو نوع از این سرور ها است. وی پی اس یا همان سرور مجازی جزء پیشرفته ترین سرور ها است که اساس آن تقسیم مجازی یک سرور قدرتمند به چندین سرور مجازی است، به گونه ای که هر سرور مجازی همانند یک سرور فیزیکی مستقل با همان ساختار اولیه، اسکریپت ها، کاربران و ... شبکه کار می کند. وی پی اس درست مانند یک سرور مستقل شبکه عمل می کند و دارای ورژن سیستم عامل و نرم افزار ویژه است. علاوه بر این هر سرور دارای آدرس شبکه، شماره پورت، جدول ها و ... قوانین روتینگ ویژه ای است. سرور اختصاصی نیز کامل ترین میزبانی وب سایت است. با سرور اختصاصی شما بخشی از سرور را دریافت نمی کنید، بلکه تمام سرویس در اختیار خودتان است. این ها بخشی از مشخصات و تفاوت های سرور مجازی و سرویس اختصاصی است. این مطلب از سرور با ما را مطالعه کنید تا با تفاوت های اساسی سرور مجازی و اختصاصی آشنا شوید.

تفاوت سرور مجازی VPS و اختصاصی

همانطور که عنوان کردیم سرور مجازی VPS با سرور اختصاصی تفاوت هایی دارد که در ادامه تفاوت های این دو سرور را از نظر منابع، قیمت، امنیت، عملکرد و قیمت بیان می کنیم تا بهتر بتوانید این دو سرور را بشناسید.

  1. مقایسه سرور مجازی و اختصاصی از نظر تخصیص منابع: از نظر منابع در سرور اختصاصی شما به هر میزان و اندازه ای که دوست دارید، برنامه دریافت می کنید. علاوه بر این مجبور نیستید که سرور و برخی از منابع را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. با این که سرور مجازی مزایای خود را دارد، اما در مورد مقدار منابع، سرور اختصاصی منابع اختصاصی تری دارد.
  2. مقایسه سرور مجازی و اختصاصی از نظر امنیت: سرور مجازی و سرور اختصای هر دو امنیت بالایی دارد، اما سرور اختصاصی به دلیل این که سطح بالاتری از محافظت را ارائه می دهد، امن تر است. با سرور اختصاصی از هر گونه نقص امنیتی کنترل کاملی را در اختیار دارید.
  3. مقایسه سرور مجازی و اختصاصی از نظر عملکرد: در دنیای میزبانی وب عملکرد خود سرعت دانلود بال وب سایت شما است. در سرور های VPS به دلایل بسیاری چون محدودیت منابع، پهنای باند و منابعی که بین کاربران به صورت اشتراکی استفاده می شود، کمی سرعت وب سایتی که روی سرور مجازی میزبانی می شود، به نسبت سایت هایی که روی سروراختصاصی میزبانی می شوند، کمتر است.
  4. مقایسه سرور مجازی و اختصاصی از نظر قیمت: با توجه به این که در سرویس سرور اختصاصی یک سرور به صورت اختصاصی و به طور کامل در اختیار کاربران قرار می گیرد، قیمت آن نیز بیش تر از سرور مجازی است.

تفاوت سرور مجازی VPS و اختصاصی

تفاوت سرور مجازی و فیزیکی

برای اطلاع از تفاوت های سرور مجازی با سرور فیزیکی بهتر است با مزایای سرور مجازی نسبت به سرور فیزیکی آشنا شوید که این مزایا عبارت اند از:

  • در سرور مجازی هزینه های اولیه کمتر است، چرا که نیاز به خرید سخت افزار ندارید.

  • سرور مجازی پتانسیل برای هزینه های طول عمر کمتر در پیکر بندی و نگهداری دارد.

  • پتانسیل برای ادغام سرور ها و افزایش حجم کاری دارد.

  • دسترسی به کمک متخصصین در راه اندازی، پیکر بندی، نگهداری و مجوز های نرم افزار دارد.

با توجه به مزایای سرور مجازی به نسبت سرور فیزیکی می توان گفت که سرور مجازی بهتر است. سرور مجازی سازی به عنوان یک فناوری روز به روز در حال پیشرفت است، پس از همه لحاظ سرور مجازی بهتر از سرور فیزیکی است.

تفاوت سرور مجازی و فیزیکی

تفاوت vps و سرور مجازی

اول از همه باید بدانید که VPS مخفف Virtual Private Server است. معنای این کلمه سرور مجازی خصوصی است، پس VPS همان سرور مجازی است. سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی است. از این سرور برای کنترل یا بهبود عملکر سیستم، انجام کارهایی که به اینترنت پر سرعت با ترافیک بالا نیاز دارد و موارد بسیار دیگری استفاده می شود. در سرور vps  از تکنولوژی مجازی سازی استفاده شده است که در این تکنولوژی از هر واقعیت فیزیکی و سخت افزاری سرور یک نسخه مجازی ساخته می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره تفاوت های سرور مجازی با سرور اختصاصی و... کسب کنید، می توانید از طریق شماره های درج شده با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را راهنمایی می کنند.