مزایا و معایب میزبان با سرور مجازی

سرور مجازی یکی از انواع سرویس میزبانی وب است و یک سرور واحد را به چند قسمت تقسیم می کند و هر قسمت حکم یک سرور مجازی، وی پی اس جداگانه را دارد و همانند یک سرور اختصاصی عمل می کند. اگربخواهیم دقیق تر بگوییم در واقع ترکیبی از سرور اختصاصی و سرور اشتراکی است، اما سرور مجازی ویژگی های بسیاری خوبی دارد که جایگزین مناسبی برای سرور های اشتراکی و اختصاصی است. در ادامه مزایای بارز تر سرور مجازی عنوان می شود. تا انتهای این مطلب از سرور با ما همراه ما بمانید.

مزایا و معایب میزبان با سرور مجازی

مزایای سرور مجازی به میزبانی وب اشتراکی

پیکربندی سرور و نصب برنامه های درخواستی و یا اعمال هر گونه تغییر در سرور مجازی تنها با در اختیار داشتن دسترسی root یا administrator امکان پذیر است، در حالی که در سرور اشتراکی امکان انجام چنین کاری مقدور نیست. همان طور که در بالا و مطالب قبلی گفته شد، فایل های سیستم شما در سرور مجازی دارای بخش مختص به خود است و کاملا مجزا از دیگر مشتریان بوده و همین امر منجر به افزایش امنیت سیستم شما خواهد شد. هر بخش ایجاد شده در سرور مجازی دارای ویژگی های سخت افزای مجزایی است و پایین بودن ویژگی های سخت افزاری دیگر بخش ها بر روی سرور مجازی شما تاثیری نمی گذارد. در سرور اشتراکی افزایش میزان ترافیک سایت با افزایش میزان هزینه سرور رابطه مستقیم دارد و تمام شدن پهنای باند و افزایش هزینه های کابوس مدیرانی است که سیستم خود را برروی سرور اشتراکی قرار داده اند، اما در مقابل سرور مجازی دارای پهنای بالا بسیار بالایی است و مدیرانی که دارای وب سایت های پر بازدید هستند یا به دنبال داشتی وب سایتی با چنین ویژگی می گردند، بدون هیچ گونه نگرانی به افزایش میزان ترافیک سایت خود بپردازند، چرا که در سرور های مجازی مقداری حافظه در مواقع مورد نیاز و یا زمان هایی که غیر قابل پیش بینی در نظر گرفته می شود و به راحتی زمان هایی که سایت دارای ترافیک بسیار بالا است، بدون هیچ گونه نگرانی به کار خود ادامه می دهد. سرور مجازی نسبت به هاستینگ اشتراکی آزادی و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد. در سرور مجازی هر اکانت تعریف شده سرور٬ سیستم عامل مخصوص به خود را دارد و کاربران می توانند بدون اثر گذاشتن بر یکدیگر با سرور مجازی خود کار کنند. اگر شما از آن دست از صاحبان وب هستید که به دنبال گسترش فعالیت و محصولات و خدمات خود هستید و در کنار آن امنیت داده و سرعت لود صفحات برایتان بسیار مهم است سرور مجازی برای شما انتخاب بسیار مناسبی است، چرا که با توجه به تفاوت هزینه بین هاست اشتراکی و سرور مجازی (وی پی اس) ولی مزایای بیشتری از VPS دریافت خواهید کرد.

مزایای سرور مجازی به میزبانی وب اشتراکی

معایب سرور مجازی به میزبانی وب اشتراکی

سرور مجازی به میزبانی وب اشتراکی با این که مزایای بسیاری دارد، اما مشکلاتی نیز دارد. عیب اصلی سرور مجازی، مربوط به مسائل مالی است، چون که از میزبانی اشتراکی گران تر است. برای سایت هایی که نیاز به سرور اختصاصی ندارند، هزینه سرور مجازی گران است. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت سرور مجازی به اندازه سرور اختصاصی نیست، ولی از میزبانی اشتراکی گران تر است. یکی دیگر از عیب های این سرور این است که نیاز به دانش فنی برای مدیریت آن است. این سیستم قابلیت پشتیبان گیری خودکار را ندارد و به همین علت شما باید مدیریت ذخیره اطلاعات خود را بر عهده بگیرید. در کل این سرور مناسب کسانی است که در پرداخت هزینه هیچ مشکلی ندارند و مصرف بیشتری در طراحی سایت نسبت به منابع دارند و در حقیقت ترافیک سایتشان بالا است. با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که مزایای سرور مجازی بیشتر از معایب آن است و می تواند گزینه مناسبی برای کاربران باشد.