اگر در مراحل ابتدایی راه اندازی یک سایت هستید احتمالا سوالاتی برای شما پیش آمده است. برای مثال بهترین هاست کدام است؟ آیا وردپرس می‌تواند برای سایت من مناسب باشد؟ بهترین هاست وردپرس دارای چه ویژگی‌هایی است؟ پیش از خرید باید چه نکاتی را در نظر گرفت و... . در این مقاله تمام مطالب مهم و کاربردی را جمع آوری کرده‌ایم تا شما بتوانید با اطلاعات کامل‌تر برای خرید اقدام کنید.

بهترین هاست برای وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟

کافی است نگاهی به آمار استفاده از  ورد پرس در سایت‌های فارسی زبان بیندازید تا متوجه شوید این پلتفرم تا چه اندازه در کشورمان محبوب است. البته وردپرس در سایت‌های غیر فارسی زبان هم چنین محبوبیتی دارد. وردپرس با ارائه میلیون‌ها افزونه و قالب به صورت رایگان و غیر رایگان، جایگاه قابل توجهی در بین سایت سازها و سیستم‌های مدیریت محتوا داشته و تقریبا هر کسی با اداره سایت سر و کار دارد، از ویژگی های آن آگاه است.

کنترل پنل مناسب

بهترین هاست وردپرس باید دارای سیستم عامل و کنترل پنل مناسب باشد به شکلی که رابط کاربری بالا داشته و شما بتوانید به راحتی، عملیات مدیریت سایت را انجام دهید. کنترل پنل‌های مختلفی مانند سی پنل، دایرکت ادمین، کولوکسو، پلسک و... امروزه در دسترس هستند که مدیران سایت بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و کارهای مدیریت و نگهداری سایت را انجام می‌دهند. بنا بر تجربه کاربران می‌توان گفت بهترین هاست وردپرس دارای کنترل پنل سی پنل یا دایرکت ادمین است. سی پنل دارای ظاهر کار پسند بوده و انجام کار با آن آسان تر است. بسیاری از مدیران سایت، سی پنل را انتخاب می‌کنند اما برخی دیگر، دایرکت ادمین را ترجیح می‌دهند. دایرکت ادمین ظاهر گرافیکی جذاب و ساده‌ای ندارد اما هزینه پایین‌تری داشته و به همین دلیل توسط بسیاری مدیران سایت، انتخاب می‌شود.

فضای میزبانی کافی

وقتی از هاست وردپرس استفاده می‌کنید، فضای میزبانی در اختیار شما قرار می‌گیرد اگر پس از رشد سایت نیاز به فضای میزبانی بیشتری داشته باشید مجبور هستید از سایت‌های دانلود فضای میزبانی، کمک بگیرید و برای آن هزینه‌هایی بپردازید. خوشبختانه در سال های اخیر، شرکت‌های میزبانی، هاست را با فضای مناسب کانفیگ کرده‌اند که از هر نظر برای وردپرس مناسب است. بنابراین بهترین گزینه برای سایت شما باید دارای فضای میزبانی کافی باشد؛ فضایی که برای وردپرس کانفیگ شده باشد و شما را از هاست‌های اشتراکی یا سرورهای اختصاصی بی نیاز کند. شایان ذکر است که خرید سرور‌های اختصاصی، هزینه‌های مازادی بر شما تحمیل خواهد کرد که ممکن است برای کسب و کارهای نوپا دشوار باشد.

پهنای باند مناسب

بهترین هاست وردپرس باید دارای پهنای باند مناسب باشد تا پاسخ ترافیک سایت را در کوتاه‌ترین زمان پردازش کند. بدیهی است که برای انتخاب هاست و میزان پهنای باند باید میزان ترافیک آن را در نظر بگیرید. برای مثال سایت‌های خبری، ترافیک بالایی دارند و لازم است هاست انتخابی آن‌ها، پهنای باند بالایی داشته باشد.

بک‌آپ گیری مناسب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها بک آپ گیری مناسب است. اگر فاصله زمانی بک آپ گیری از محتوا و ساختار سایت، کوتاه باشد امکان برطرف کردن اشتباهات سهوی آسان‌تر خواهد بود. همچنین در صورتی که حملات سایبری به سایت اتفاق بیفتد می‌توانید با اطلاعات بک آپ، از خسارات بزرگ جلوگیری کنید. البته مزایای بک‌آپ گیری محدود به موارد مذکور نیست بلکه یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای افزایش امنیت و کاهش هزینه‌ها در نگهداری سایت است. با این حساب پیش از خرید بهترین هاست وردپرس این نکته را به خاطر داشته باشید.

امنیت بالا

تفاوتی ندارد هاستی که انتخاب می‌کنید چیست، امنیت نقش غیر قابل انکاری در مدیریت و نگهداری سایت ایفا می‌کند. بهترین هاست وردپرس دارای ویژگی‌های امنیتی مطمئن و استاندارد است تا بتواند بقای سایت و امنیت کاربران را تامین کند. سایت همواره آنلاین است و راه را برای بازدید کاربران و پایش ربات‌های موتور جستجو باز می‌گذارد. بعید نیست در میان ترافیک سالم، حملات سایبری یا ویروس‌ها در کمین سایت شما باشند. بنابراین پیش از خرید با شرکت فروشنده تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید درباره ویژگی‌ها و امکانات امنیتی هاست، توضیحات کافی به شما ارائه کنند.

هزینه منطقی

مساله هزینه‌ها همواره یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای اداره هر کسب و کار است. تفاوتی ندارد شما سرمایه هنگفتی برای شروع کسب و کارتان در دسترس داشته باشید یا با سرمایه محدود کار را شروع کنید. باید هزینه‌هایی که برای رشد کسب و کار پرداخت می‌کنید، سوددهی معقولی داشته باشند. همین فاکتور برای خرید هاست نیز صدق می‌‌کند. لازم است تحقیقات کافی پیش از خرید انجام دهید و مطمئن شوید در مقابل سرمایه گذاری که انجام داده‌اید بهترین امکانات را دریافت نمایید. بنابراین توصیه می‌کنیم فقط به هاست‌های ارزان قیمت توجه نکنید بلکه اطمینان حاصل کنید که هزینه پرداختی برای هاست، صرف بهترین گزینه شود.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

متاسفانه در بسیاری موارد، شرکت‌های ارائه دهنده هاست، پیش از خرید بهترین تعامل را برای مشتری برقرار می‌کنند و به هر شیوه‌ای قصد دارند شما را به خرید دعوت کنند. اما پس از خرید، پشتیبانی مناسبی ندارند و مشتری‌ را با هزاران مشکل رها کرده یا در زمان مناسب پاسخگو نیستند. بنابراین یکی از ویژگی‌های مهمی که باید به آن دقت کنید، پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. پیش از خرید درباره کیفیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش تحقیق کنید.

تعداد پایین سایت های میزبانی شده در سرور

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده هاست، از سرورهای اشتراکی استفاده می‌کنند. این نکته به خودی خود نمی‌تواند یک مشکل باشد اما تصور کنید که هاست شما بر روی سروری باشد که تعداد زیادی از سایت‌ها را میزبانی می‌کند. در حالی که سایت شما رشد می‌کند نیاز است سرعت پردازش و پاسخگویی سرور بالا بماند. سایت‌های دیگر نیز به موازات شما رشد کرده و ممکن است در همین بازه زمانی سایت‌های دیگری نیز به سرور اضافه شده باشند. در چنین شرایطی، سرعت پاسخگویی سرور افت پیدا کرده و تاثیرات منفی شدیدی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت.

آپ‌تایم بالا

آپ‌تایم، میزان پایداری و در دسترس بودن یک سرور در ۳۶۵ روز سال است. معمولا آپ‌تایم را با درصد نشان می‌دهیم و انتظار داریم آپ تایم سرور ۹۹ درصد باشد. یعنی در یک سال چیزی حدود ۳ روز، حداکثر در دسترس نباشد. اگر سایت شما بیش از این میزان در طی سال از دسترس خارج شود، از نظر موتورهای جستجو نشانه خوبی نیست و امتیاز منفی به سایت تعلق می‌گیرد و رتبه افت می‌کند. به همین دلیل یکی از ویژگی‌ها آپ‌تایم بالا است. همچنین بهترین هاست وردپرس باید به روز رسانی سرور را در ساعاتی انجام دهد که سایت ترافیک کمتری داشته باشد مثلا نیمه شب.

قابل اطمینان بودن شرکت ارائه دهنده

باید هاست را از شرکت‌هایی تهیه نمایید که سابقه درخشان در این زمینه داشته و نظرات مثبت مشتریان را در طی فعالیت خود جلب کرده‌ باشند. در غیر این صورت تمام تبلیغات و امکاناتی که به شما وعده می‌دهند پوچ شده و در شرایط حساس، سایت و کسب و کار شما را دچار بحران می‌کنند.

برای خرید هاست و سرور مطمئن، همین امروز با سرور با ما تماس بگیرید. متخصصان ما به شما کمک می‌کنند که بهترین هاست را برای سایت وردپرسی خود بخرید.